Zasady współpracy

Współpraca pomiędzy klientem a firmą księgową jest kluczowa dla utrzymania dobrze prowadzonej księgowości oraz uniknięcia problemów z podatkami.  

Pierwszym krokiem jest ustalenie celów i oczekiwań klienta, w tym rodzaju usług księgowych, których klient potrzebuje. 

Zapytamy Cię o Twoje plany biznesowe, a Ty jako klient powinieneś określić swoje wymagania i oczekiwania. 


Oto zasady, które ustalamy na początku współpracy:

  1. Zakres usług: Czy mają to być tylko usługi podatkowe, czy też świadczenie pomocy w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa? 
  2. Częstotliwość usług: jak często będziemy świadczyć usługi. Czy ma to być codziennie, co tydzień, czy raz na miesiąc? Ustalenie częstotliwości pomoże uniknąć opóźnień w pracy.  
  3. Ustalenie terminu przekazywania dokumentów księgowych dotyczących jego działalności 
  4. Wybranie sposobu przekazywania dokumentów przez Klienta do biura rachunkowego:  
    1. Klient dostarcza dokumenty do biura,   
    2. Księgowa odbiera dokumenty od klienta    
    3. dokumenty są przekazywane za pomocą internetu (np. emailem, systemem).
  5. Ustalenie formy przekazywanych dokumentów księgowych - wszelkie dokumenty przekazywane przez klienta będą: kompletne, sprawdzone merytorycznie, właściwie opisane oraz pogrupowane według rodzaju operacji gospodarczych. 
  6. Wyznaczenie pełnomocnika do kontaktu z biurem rachunkowym - Klient powinien  wskazać osobę odpowiedzialną za kontakty z biurem rachunkowym w razie swojej nieobecności. 
  7. Archiwizacja dokumentów księgowych - Kwestią, jaką należy ustalić na początku współpracy z biurem rachunkowym, jest archiwizacja dokumentów. W zależności od sposobu prowadzenia archiwum, biuro może przechowywać dokumenty analogowo bądź elektronicznie. 
  8. Informacja o odpowiedzialności za szkody księgowego: przedstawienie oświadczenia o posiadaniu ubezpieczenia OC. Pozwala ono na zabezpieczenie ewentualnych kar wynikłych z błędów w zaksięgowaniu dokumentów.  
  9. Podpisanie umowy - Kiedy cele i oczekiwania są jasne, biuro księgowe i klient powinni podpisać umowę, która określi zakres prac, terminy oraz wynagrodzenie za usługi księgowe. 


Obowiązki biura rachunkowego względem klienta:

  1. Przestrzeganie terminów dotyczących złożenia deklaracji podatkowych i innych dokumentów. 
  2. Utrzymywanie regularnego kontaktu z klientem, informowanie go o postępach prac i innych kwestiach związanych z księgowością firmy. 
  3. Monitorowanie wyników finansowych firmy i informowanie klienta o wszelkich nieprawidłowościach lub problemach, które mogą wpłynąć na jej kondycję finansową. 


Obowiązki klienta względem biura rachunkowego:

  1. Terminowe dostarczanie dokumentów księgowych 
  2. Informowanie o wszelkich problemach związanych z księgowością firmy

Kontakt

Best Translations, Usługi Biurowe

42-680 Tarnowskie Góry
ul. Powstańców Warszawskich 28a
NIP 6261533603